Propagace české kultury jako součást veřejné diplomacie v USA – Jana Kohoutová
Jana Kohoutová
Master's thesis
Propagace české kultury jako součást veřejné diplomacie v USA
Promotion of Czech culture as a part of public diplomacy in the USA
Abstract:
Veřejná diplomacie se v posledních letech stala neoddělitelnou součástí mezinárodních vztahů. Efektivní komunikace je klíčem pro řešení mezinárodních konfliktů a posilování partnerských vztahů mezi jednotlivými zeměmi. K tomu výraznou měrou přispívá rovněž budování dobrého jména země u zahraniční veřejnosti. Diplomová práce se zabývá propagací české kultury jako významné součásti veřejné diplomacie …moreAbstract:
Public diplomacy has become an integral part of international relations in the recent years. Effective communication is the key in solving international conflicts and in strengthening the partnership between nations. Building an excellent reputation of the individual country among the foreign community has no less importance. This master thesis deals with the promotion of Czech culture as an important …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 10. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/47891
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2015
- Supervisor: Jana Peterková
- Reader: Zuzana Trávníčková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/47891
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Politologie / Politologie
Theses on a related topic
-
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Media Convergence: Networked Digital Media in Everyday Life of University Students
Tereza Dolejší -
Space Race and Arms Race in the Western Media and the Czechoslovak Media
Věra Gábová -
The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers
Sara Monnecchi -
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel