Jan Augustin

Bachelor's thesis

Historie a vývoj vojenského školství na našem území od roku 1918 po současnost

A history and a development of a military education in our country from 1918 to the present
Abstract:
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na politickou a obrannou situaci našeho státu, na rozvoj vojenského školství a na to, jaká vysokoškolská a středoškolská zařízení se podílela na edukaci v rámci resortu obrany.V závěru práce je naznačen možný směr vývoje vojenského školství. V praktické části bakalářské práce jsou stanoveny cíle a metody výzkumu. Je zde popsána vybraná skupina respondentů …more
Abstract:
The theoretical part of the bachelor thesis is focused on the political situation, the defense situation of our country and development of the military education system. Further it deals with what university and high school facilities participated in education within the Ministry of Defence. In conclusion, there is an outlined possible direction of development of military education. In the practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2015
Accessible from:: 24. 4. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Antonín Řehoř, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Augustin, Jan. Historie a vývoj vojenského školství na našem území od roku 1918 po současnost. Brno, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 24.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 24. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy