Planning & Steering of automotive dealers and the influence of the OEM – Roberto Kallookaran
Roberto Kallookaran
Doctoral thesis
Planning & Steering of automotive dealers and the influence of the OEM
Planning & Steering of Automotive Dealers and the Influence of the OEM
Abstract:
ABSTRAKT Cílem výzkumu v předložené studii bylo prokázat závislost vztahu mezi výrobcem a dealerem na praktikovaných strategiích. Pro prokázání této závislosti jsme naformulovali tři výzkumné hypotézy. V první byl předmětem zkoumání vztah výrobce a dealera při formulování strategie. Ve druhé jak dealeři chápou a rozumí strategii výrobce a ve třetí do jaké míry vnímají a požadují dealeři konzultační …moreAbstract:
Our research purpose is to show that the generic strategy choice, differentiation or cost leadership, of the automotive manufacturer has an influence on the corporation between him and his dealers. To prove our assumption we formulate three hypotheses where we investigate how targets are determined between dealer and manufacturer, how the dealer understands the strategy of the manufacturer and how …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 9. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/68390
Thesis defence
- Date of defence: 20. 10. 2010
- Supervisor: Mikuláš Pichanič
- Reader: Josef Malý, Hans Jonscher
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KALLOOKARAN, Roberto. \textit{Planning \&{} Steering of automotive dealers and the influence of the OEM}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Praha: University of Economics, Prague. 2009. Available from: https://theses.cz/id/qotmdk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/68390
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doctoral programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Estimation of supplier´s plant overheads and cost rates in the automotive industry
Remo Rossi -
Innovations in the Automotive Industry - Implications for management, the subscription model as a new business model and the mobility of the future.
Matthias Achim Teichert -
Dopady norem emisí oxidu uhličitého na výrobní technologie podniků v automotive
Martin Rychtárech -
Kooperace mezi podniky jako nástroj zvyšování jejich konkurenceschopnosti
Jiří Svoboda