Diskrepance mezi ideálem krásy v reklamním průmyslu a reálnou reflexí současných mužů – Klára Vávrová
Klára Vávrová
Bachelor's thesis
Diskrepance mezi ideálem krásy v reklamním průmyslu a reálnou reflexí současných mužů
The discrepancy between the ideal of beauty of women presented in the advertising industry and the actual perception of beauty by contemporary men
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na rozpory mezi prezentovanou krásou žen v marketingu a preferencemi současných mužů. V rámci této analýzy je zkoumán fenomén krásy z různých perspektiv, zahrnující kulturní, sociologické a psychologické hledisko. Zvláštní pozornost je věnována kritickému pohledu feminismu na mýtus krásy v dnešní společnosti. Práce dále zkoumá roli médií při formování a šíření ideálů krásy, zejména …moreAbstract:
This thesis focuses on the discrepancies between the presented beauty of women in marketing and the preferences of contemporary men. Within this analysis, the phenomenon of beauty is examined from various perspectives, including cultural, sociological, and psychological viewpoints. Special attention is given to the critical perspective of feminism on the myth of beauty in today's society. The thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2024
- Supervisor: PhDr. Michaela Vaculíková, Ph.D.
- Reader: Robert Janča, DiS.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VÁVROVÁ, Klára. \textit{Diskrepance mezi ideálem krásy v~reklamním průmyslu a~reálnou reflexí současných mužů}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2024. Available from: https://theses.cz/id/qowgk3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme:
Creative Marketing and Communication
Theses on a related topic
-
Ethics in Advertising. The Comparison of Czech Republic and Foreign Countries
Martina Veselková -
Ethics in Marketing: Generational Attitudes towards Sexism in the Czech Republic
Sandra Mateková -
The Role of Advertising in the Development of Communities and Society
Jeyhun Khakipur -
Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company
Barbora BLAŽKOVÁ -
Akt v reklamě – vznik, vývoj a problematika používání koncepce Sex Sells v beauty a fashion oborech
Hanna Filatava -
Proměna ideálu ženské krásy v současných online reklamních kampaních
Romana Bocková -
Digitální fotografie v reklamě
Nikol Obrová -
Režimy krásy vnímání vlastní atraktivity v kontextu současných ideálů krásy
Romana Klečková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights