Ing. Hana Zahrádková

Bachelor's thesis

Regulace reklamy

Regulation of advertising
Abstract:
Práce se zabývá reklamou a její regulací. V teoretické části popisuji rozdělení regulace reklamy na právní a etickou. Nástroje pro právní úpravu reklamy vycházejí ze dvou okruhů, z práva veřejného a z práva soukromého. V teoretické části práce je dále popsána regulace reklamy vybraných druhů výrobků a služeb s příklady některých projednávaných stížností a rozhodnutí Rady pro reklamu a Rady pro rozhlasové …more
Abstract:
This work deals with advertising and its regulation. In the theoretical part I describe the division of advertising regulation into the lagal and ethical. The tools for legal advertising regulation are divided into two areas, the Public Law and Private Law. Advertising regulation of selected types of producks and services is further described in the theoretical part of the thesis. There are examples …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2012
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Jana Šmejcová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní