Andrea Ulmanová

Master's thesis

Písemný projev žáků a držení psací potřeby v průběhu výuky prvopočátečního psaní na ZŠ

Pupils written expression and their grip of writing instruments during the primary prase of writing process in primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá písemným projevem a držením psací potřeby v průběhu výuky prvopočátečního psaní na základních školách. Teoretická část je zaměřena na podobu písemného projevu; na poruchy, se kterými může být písemný projev spojen a na pracovní a hygienické návyky. Tato část obsahuje také několik výukových metod, kterými se prvopočáteční psaní vyučuje. Cílem diplomové práce je porovnání písemných …more
Abstract:
This diploma thesis deals with writing and writing utensil possession during the teaching of primary school writing. The theoretical part focuses on the form of written expression; the disorders associated with written expression and work and hygiene habits. This part also includes several teaching methods used to teach primary writing. The aim of the thesis is to compare pupils' written expressions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2023

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jana Johnová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Ulmanová, Andrea. Písemný projev žáků a držení psací potřeby v průběhu výuky prvopočátečního psaní na ZŠ. Liberec, 2023. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Technical University of Liberec

Faculty of Science, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11)

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.