Montessori pedagogika vo výchove a vzdelávaní sociálne-znevýhodnených detí – Bc. Michaela Kvasnová
Bc. Michaela Kvasnová
Bachelor's thesis
Montessori pedagogika vo výchove a vzdelávaní sociálne-znevýhodnených detí
The Montessori Method in the Education of Socially Disadvantaged Children
Abstract:
This Bachelor Thesis deals with possibilities and limitations of Montessori Method in the education of socially disadvantaged children. The goal of this thesis is to analyse this approach as a way of education that levels the chances of socially disadvantaged children entering the compulsory school education with the chances of children without this disadvantage. Theoretical part deals with basic principles …moreAbstract:
Bakalárska práca sa zaoberá možnosťami a obmedzeniami, ktoré má Montessori pedagogika pri práci so sociálne-znevýhodnenými deťmi. Cieľom práce je analyzovať túto koncepciu ako spôsob vzdelávania, ktorý vyrovnáva šance sociálne-znevýhodnených detí pri nástupe povinnej školskej dochádzky so šancami detí bez tohto znevýhodnenia. Okrem teoretickej časti, v ktorej sú priblížené základné princípy Montessori …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 1. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hja7m/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2009
- Supervisor: prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Executive Function in Socially Marginalized Children
Martin Pírko -
Romské děti v pěstounské péči
Kateřina Vašíčková -
Pěstounská péče o romské děti
Lucie MARKOVÁ -
Distanční výuka v nízkoprahových centrech a její dopad na romské děti.
Karolína DEJMLOVÁ -
Distanční výuka v nízkoprahových centrech a její dopad na romské děti.
Karolína DEJMLOVÁ -
Náhradní výchovná péče o dítě (z pohledu dětského domova jako formy ústavní péče, zejména o romské děti)
Jana Štěpánková -
Romské děti na 1. stupni ZŠ
Gabriela JANDOVÁ -
Romské děti ve školním kolektivu
Lenka Potášová