Srovnání efektivity výuky biologie prostřednictvím angažovaného učení a daltonského plánu na ZŠ Horácké náměstí v Brně – Bc. Nikola Hortvíková
Bc. Nikola Hortvíková
Master's thesis
Srovnání efektivity výuky biologie prostřednictvím angažovaného učení a daltonského plánu na ZŠ Horácké náměstí v Brně
Comparison of the efficiency of teaching biology through Engaged Learning and Dalton Plan at the elementary school Horácké Square in Brno
Abstract:
Diplomová práce se bude zabývat srovnáním efektivity osvojení učiva při výuce přírodopisu za použití metod daltonského plánu a angažovaného učení. Teoretická část práce se bude věnovat vzniku, vývoji a přínosu alternativních škol. Dále podrobněji charakterizuje daltonský plán i angažované učení a objasní postavení přírodopisného učiva v RVP ZV. Praktická část obsahuje přípravy na hodinu podle výše …moreAbstract:
This thesis will deal with comparing the effectiveness of subject matter for teaching natural science using methods Dalton Plan and Engaged Teaching. The theoretical part will be devoted to the creation, development and benefits of alternative schools. Thermore, it describes in detail the Dalton Plan and Engaged Teaching and explains the status of the natural history curriculum in RVP ZV. The practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cxghj/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 2. 2015
- Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil
- Reader: Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HORTVÍKOVÁ, Nikola. \textit{Srovnání efektivity výuky biologie prostřednictvím angažovaného učení a daltonského plánu na ZŠ Horácké náměstí v Brně}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/qr5z0l/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství přírodopisu pro základní školy
Theses on a related topic
-
The Use of Google Docs in Writing Lessons at Czech Secondary Schools as an Alternative to Pen and Paper
Barbora Šišková -
Video-conference platforms as a tool for online teaching at lower secondary school
Petra CIHLÁŘOVÁ -
The Importance of Empowerment for Environmental education: A Case study in Czech Free Democratic School
Róza Fadrná -
Srovnání metod a postupů slohové a komunikační výchovy v alternativním vzdělávacím systému Marie Montessori a klasické formě školství (terénní výzkum)
Hana KNOTKOVÁ -
Aplicación de algunos elementos del plan Dalton en la enseñanza de ELE
Valerie Šebková -
Alternative Education Focusing on Dalton Plan
Jana Melkusová -
Teacher Roles in the Context of Dalton Plan
Michaela Zímová -
the Dalton Plan in ELT : the role of teacher and the role of student
Darina Babuščáková