Bc. Nikola Hortvíková

Master's thesis

Srovnání efektivity výuky biologie prostřednictvím angažovaného učení a daltonského plánu na ZŠ Horácké náměstí v Brně

Comparison of the efficiency of teaching biology through Engaged Learning and Dalton Plan at the elementary school Horácké Square in Brno
Abstract:
Diplomová práce se bude zabývat srovnáním efektivity osvojení učiva při výuce přírodopisu za použití metod daltonského plánu a angažovaného učení. Teoretická část práce se bude věnovat vzniku, vývoji a přínosu alternativních škol. Dále podrobněji charakterizuje daltonský plán i angažované učení a objasní postavení přírodopisného učiva v RVP ZV. Praktická část obsahuje přípravy na hodinu podle výše …more
Abstract:
This thesis will deal with comparing the effectiveness of subject matter for teaching natural science using methods Dalton Plan and Engaged Teaching. The theoretical part will be devoted to the creation, development and benefits of alternative schools. Thermore, it describes in detail the Dalton Plan and Engaged Teaching and explains the status of the natural history curriculum in RVP ZV. The practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 2. 2015
  • Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil
  • Reader: Mgr. Jana Krátká, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta