Herní mechaniky jako nástroj procedurální rétoriky – Bc. Martin Mach
Bc. Martin Mach
Bakalářská práce
Herní mechaniky jako nástroj procedurální rétoriky
Game mechanics as a tool of procedural rhetoric
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá konceptem výzkumníka a tvůrce digitálních her Iana Bogosta nazvaným procedurální rétorika. Bogost ve svém konceptu definuje způsob persvazivního vyjádření prostřednictvím herních mechanik digitálních her. Práce tento koncept podrobněji představuje a následně propojuje s kategorizací a definicí herních mechanik Jesseho Schella, aby tak lépe vysvětlila úlohu herních mechanik …víceAbstract:
This bachelor thesis is focused on the procedural rhetoric concept of Ian Bogost, the video game researcher and a designer. Bogost defines the technique how video game mechanics can express persuasive message to the player. This paper presents Bogost’s concept in detail and further links this concept to the categorization and definition of game mechanics of which the author is game designer and researcher …víceKlíčová slova
procedurální rétorika rétorika proceduralita persvaze pravidla proces Ian Bogost digitální hry videohry počítačové hry mechaniky herní mechaniky Jesse Schell herní design Grand Theft Auto procedural rhetoric rhetoric procedurality persuasion rules process digital games video games computer games mechanics game mechanics game design
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/j0nzt/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 2. 2016
- Vedoucí: Mgr. Tomáš Bártek
- Oponent: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie interaktivních médií
Práce na příbuzné téma
-
Digitální hry ve světě umění: specifika herního média v diskurzu estetických teorií
Dominik Jícha -
Vizualization of AI algorithms for computer games
Jan Dvořák -
Electronic distribution of computer games
Adam Vodák -
Digitální hry ve světě umění: specifika herního média v diskurzu estetických teorií
Dominik Jícha -
Game design dokument jako nástroj a mediální artefakt
Viliam Korbel -
Associations of the mindfulness and Internet gaming disorder: Implications for the game design
Laura Ondušková -
IT podpora GDD (Game design document)
Mikhail Litvinov -
Herní design v praxi: implementace hry a principy herního designu
Lukáš Pařil