Bc. Markéta Baráková

Master's thesis

Prezidentské kampaně ve Francii – analýza vývoje politické komunikace a nastolování agendy vítězných kandidátů

Presidential Campaigns in France – the analysis of political communication development and winning canidates agenda setting
Abstract:
Hlavním cílem naší práce bude analyzovat francouzské prezidentské kampaně s tím, že se pokusíme upozornit na momenty, které mohly sehrát zásadní roli při zavádění nástrojů politické komunikace a politického marketingu do prezidentských volebních kampaní. Dále se pokusíme identifikovat konkrétní nástroje politické komunikace a marketingu a s ohledem na ně, se pokusíme nalézt odpověď na to, jak byly …more
Abstract:
The main goal of the presented dissertation is to analyze the French presidential campaigns. We will try to refer to moments which could enact in implementing of the marketing and communication tools to presidential election campaigns. We will also try to notify the concrete tools used in political marketing and political communication and try to explain how they were incorporated and used by presidential …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií