Wirksamkeit der Nachhilfe und des unterstützenden Lehrkraftverhaltens auf das Lernen des Deutschen als Fremdsprache bei sozial benachteiligten SchülerInnen – Mgr. Tomáš Šíma
Mgr. Tomáš Šíma
Bachelor's thesis
Wirksamkeit der Nachhilfe und des unterstützenden Lehrkraftverhaltens auf das Lernen des Deutschen als Fremdsprache bei sozial benachteiligten SchülerInnen
Effectiveness of tutoring and supportive behavior of teachers on learning German as a foreign language in socially disadvantaged pupils
Abstract:
This bachelor thesis deals with the topic of the supporting and facilitating work of a teacher and private tuition for children in care. She deals with their influence on the motivation of students when learning German as a foreign language. In the first part, the theoretical approaches are presented and the most important terms are outlined, which are relevant for the thematic orientation of the work …moreAbstract:
Tato závěrečná bakalářská práce se zabývá tématem podpůrné facilitující práce učitele a doučování pro děti v ústavní péči a jejich vlivem na motivaci žáků ve výuce němčiny jako cizího jazyka. V první části jsou představena teoretická východiska a vymezeny klíčové pojmy, jež jsou relevantní pro tematické zaměření práce a provedené výzkumné šetření. Jedná se o vymezení ústavní péče, sociálního znevýhodnění …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/iita7/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Veličková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠÍMA, Tomáš. \textit{Wirksamkeit der Nachhilfe und des unterstützenden Lehrkraftverhaltens auf das Lernen des Deutschen als Fremdsprache bei sozial benachteiligten SchülerInnen}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2023. Available from: https://theses.cz/id/qrmxar/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
German Language for Education / German Language for Education
Theses on a related topic
-
Vnitřní motivace žáků k učení na 2. stupni základních škol
Jana Kučerová -
Motivace a učení učitelů v projektech školy
Lenka Vojáčková -
Strategie učitele ke zvýšení motivace žáků k učení na 1. stupni základních škol
Monika Bsonková -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková -
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Motivierung und ihr Stellenwert im DaF-Unterricht
Sabina Krúpová -
Učitel jako motivační faktor k učení se němčině po angličtině
Petra Fuková -
Imunitní systém a vnější prostředí
Markéta Vrbová