Bc. Petr Konvalinka

Master's thesis

Má člověče nezlob se výherní strategii?

Does Ludo have a winning strategy?
Abstract:
Cílem práce je navrhnout C/C++ framework pro řešení diskrétních her se dvěma a půl hráči (např. Člověče, nezlob se). Práce obnáší jak studium algoritmu pro řešení daného typu hry, tak i návrh rozhraní SW platformy, ve kterém obecném případě půjdou takovéto hry řešit. Součástí práce je implementace prototypového řešení a experimentální studie na zmíněné deskové hře.
Abstract:
The aim is to design a C / C ++ framework for solving discrete games with two and a half players (eg. Ludo). Work involves both learning algorithm for solving a given type games, as well as proposal interface software platform, in which the general case will can to solve this type of game. Part of this work is the implementation of prototype solutions and experimental studies on the the said board …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2016
  • Supervisor: prof. RNDr. Jiří Barnat, Ph.D.
  • Reader: prof. RNDr. Ivana Černá, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Master programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics