Ing. Nikola Hodková

Master's thesis

Marketinkový plán uvedení nového léku na Parkinsonovu chorobu na trh

The Marketing Plan of a New Antiparkinsonic Drug Launch
Abstract:
Tato diplomová práce se zaobírá marketinkovým plánem. V teoretické části práce jsou v jednotlivých kapitolách nejprve rozebrány cíle a úlohy marketinkového plánu a následně ty části, které tvoří jeho elementární součásti: situační analýza (tedy rozbor toho, kde stojíme – analýza trhu, analýza prostředí, hledání konkurenčních výhod pomocí auditu produktu a společnosti, analýza SWOT), stanovení finančních …more
Abstract:
This thesis is on the subject of a marketing plan. The theoretical part is divided into several chapters that deal at first with objectives and roles of a marketing plan and subsequently with its basic elements: situation analysis (i.e. analysis of our current situation – market analysis, environmental analysis, search for competitive advantage through product and company audit, SWOT analysis), setting …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2008
  • Supervisor: doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D.
  • Reader: PharmDr. Radim Petráš

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní