Petr Pavlišen
Bachelor's thesis
Historický vývoj a konstrukce brzd
Historical evolution and design of brakes
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem brzdového ústrojí od počátků automobilismu a konstrukci brzdových ústrojí. V úvodu popisuje vývoj prvních bubnových a kotoučových brzd, řešení problémů při vývoji a rozdělení brzd podle funkce. Ve druhé části se tato práce věnuje bubnovým a kotoučovým brzdám, jejich rozdělení podle konstrukce, konstrukčním prvkům a popisům jejich činnosti, samoseřizování brzd …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the evolution of brake mechanism from the beginning of car industry and the construction of brake mechanisms. In the introduction it describes the evolution of the first drum and disc brakes, the solutions of problems during the evolution and sorting of brakes by their function. In the second part this thesis takes a closer look at the drum and disc brakes, their sorting …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jakub Mařík, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Technická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of EngineeringBachelor programme / field:
Transport and Telecommunications Technology / Road Transportation and City Traffic
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights