Bc. Nikola Kartusová
Master's thesis
Kultura Romů - cesta ke zviditelnění
Roma culture - the road to greater visibility
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možností prezentace poznatků o romské historii a kultuře v hodinách výtvarné výchovy na prvním stupni ZŠ. Výsledkem využití postupů, které praktická část diplomové práce nabízí, by měla být nenásilná integrace multikulturní výchovy do zmiňovaných vyučovacích hodin. Žákům by tímto způsobem mohl být umožňován náhled na romskou minulost, literaturu, výtvarné umění a hudbu. Inspirace …moreAbstract:
The thesis deals with the possibility of presentation of knowledge about Roma history and culture in art lessons at primary schools. The result of procedures that the practical part of the thesis offers should be non-violent integration of multicultural education in the mentioned lessons. This way of teaching should enable pupils to get to know Roma history, literature, art and music. Inspiration for …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ul4mv/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2017
- Supervisor: doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Eva Kaličinská
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Where Do We Go From Here: A Qualitative Study of the Ethical and Legal Concerns Surrounding the Possibility of Restitution of Colonial Objects deemed to be looted in the Possession of Dutch Museums
Ma. Vhiktoria Valera SIVA -
Využití povídek z asijských kultur pro výuku multikulturní výchovy
Ladislav Nagy -
Znalosti islámské kultury a náboženství žáků středních škol a jejich postoje k islámu
Olga Randulová -
Analýza vzdělávacích programů v Muzeu romské kultury
Kristýna Bizová -
Pojetí multikulturní výchovy na základní škole v kontextu formování postojů žáků k odlišné etnicitě a kultuře pohledem učitelů
Markéta Jurčíová -
Problematika přechodu žáků z prvního stupně ZŠ na druhý stupeň ZŠ
Tereza MANOVÁ -
Vztah vizuálních prostředků a textů v učebnicích němčiny pro první stupeň ZŠ
Lucie Ptáčková -
Přechod žáka s SPU z 1. stupně ZŠ na 2. stupeň
Jana Straková