Vanda PROMNA

Master's thesis

Diagnostické možnosti písma žáků

The diagnostic possibilities of pupils hand-writting
Abstract:
Dříve, než začneme u dítěte odstraňovat chyby ve psaní, měli bychom najít příčiny, ze kterých vzešly. Cílem diplomové práce je seznámení s problematikou diagnostických možností písma žáků. Předmětem výzkumu byla diagnostika písma dětí přípravné třídy a žáků 1. ročníku. Problematika rozvoje grafomotoriky a počátečního psaní dalece přesahuje školní začátky dětí v elementární třídě. Učit se psát, učit …more
Abstract:
Before we start to debug the child's writing, we find the causes of which have emerged. The aim of the thesis is familiar with the issue of diagnostics possibility of writing students. The research subject has been diagnosed with writing children's preparatory classes and pupils 1st year. Guide My Training The development and initial writing far beyond the beginnings of school children in the elementary …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 4. 2010
Accessible from:: 7. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 5. 2010
  • Supervisor: PaedDr. Helena Šimíčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PROMNA, Vanda. Diagnostické možnosti písma žáků. Ostrava, 2010. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 07. 04. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 7. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Master programme / field:
Teaching for Primary and Lower Secondary Schools / Teaching for Primary Schools