The Nutri-Score - A Quantitative Study of the Effectiveness of Visual Nudging on Consumer Behavior – Mgr. Yvette Luise SKRETKOWICZ, MSc.
Mgr. Yvette Luise SKRETKOWICZ, MSc.
Doctoral thesis
The Nutri-Score - A Quantitative Study of the Effectiveness of Visual Nudging on Consumer Behavior
The Nutri-Score - A Quantitative Study of the Effectiveness of Visual Nudging on Consumer Behavior
Abstract:
Globally, unhealthy diets have a significant impact on people's risk of disease and mortality; because of this, the German federal government´s National Reduction and Innovation Strategy is focusing on reducing sugar, fats, and salt in processed foods. So, the aim of the National Reduction Strategy is to support a healthy diet for everyone. For this reason, the Nutri-Score was introduced in German …viacAbstract:
Globally, unhealthy diets have a significant impact on people's risk of disease and mortality; because of this, the German federal government´s National Reduction and Innovation Strategy is focusing on reducing sugar, fats, and salt in processed foods. So, the aim of the National Reduction Strategy is to support a healthy diet for everyone. For this reason, the Nutri-Score was introduced in German …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2024
Zverejniť od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: Dr. Jens K. Perret, PhDr. Miroslav Barták, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
SKRETKOWICZ, Yvette Luise. \textit{The Nutri-Score - A Quantitative Study of the Effectiveness of Visual Nudging on Consumer Behavior}. Online. Dizertačná práca. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Faculty of Social and Economic Studies. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/quz05u/.
Jak správně citovat práci
SKRETKOWICZ, Yvette Luise. The Nutri-Score - A Quantitative Study of the Effectiveness of Visual Nudging on Consumer Behavior. Ústí nad Labem, 2024. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta sociálně ekonomická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta sociálně ekonomickáJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of Social and Economic StudiesDoctoral programme / odbor:
Regulation and behavioural studies / Regulation and behavioural studies
Práce na příbuzné téma
-
Judgmental Biases and Consumer Behaviour in Smartphone Selection
Valiantsin Hlekau -
Lifestyle and Consumer Culture
Kristine Sulakadze