Radka KRATOCHVÍLOVÁ

Bachelor's thesis

Strategie pedagogických pracovníků v oblasti práce s dětskou agresivitou.

The strategy of teaching staff in the field of children's aggression.
Abstract:
Práce se zabývá problematikou agresivního chování žáků na základních školách a to zejména z pohledu přístupu pedagogických pracovníků při zvládání tohoto problému. Hlavním cílem práce je analyzovat strategie používané pedagogickými pracovníky v oblasti práce s dětskou agresivitou. V teoretické části se práce kromě vymezení agresivity a postupů a strategií při zvládání dětské agresivity, rovněž věnuje …more
Abstract:
The work deals with aggressive behavior of pupils in primary schools and in particular from the perspective of the teaching staff in dealing with this problem. The main objective of this work is to analyze the strategies used by educational staff in the field of children's aggressiveness. In the theoretical part of the work except the definition of aggression and practices and strategies in managing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Zdeněk Svoboda, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KRATOCHVÍLOVÁ, Radka. Strategie pedagogických pracovníků v oblasti práce s dětskou agresivitou.. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 28. 04. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy