Ing. Kamil Reichrt

Master's thesis

Konstrukční úprava sacího potrubí spalovacího motoru na variabilní

Design modification of an intake manifold for a combustion engine to variable
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na problematiku řešení variabilních sacích potrubí pro spalovací motory. Součástí práce je popsání možných konstrukcí variabilních sacích potrubí. Cílem diplomové práce je prostřednictvím software Ricardo Wave optimalizovat délky sacího potrubí pro zadaný spalovací motor a následně navrhnout jeho konstrukční řešení.
Abstract:
The diploma thesis is focused on the issues of variable intake manifolds. The part of this work describes possible design solutions of variable intake manifold. Main goal of this diploma thesis is an optimization of an intake manifold length for a given combustion engine using Ricardo Wave and then propose a design solution for it.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2015
  • Supervisor: Ing. Pavel Brabec, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Reichrt, Kamil. Konstrukční úprava sacího potrubí spalovacího motoru na variabilní. Liberec, 2015. diplomová práce (Ing.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta strojní

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta strojní
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Mechanical Engineering

Master programme / field:
Mechanical Engineering / Machine and Equipment Systems