Bc. Jana Šlapková

Master's thesis

Využití Montessori pedagogiky při výuce čtení u žáků se specifickými porachami učení

Use of the Montessori pedagogy in teaching reading to pupils with learning disabilities
Abstract:
Diplomová práce pojednává o využití pomůcek alternativní školy – Montessori pedagogiky při výuce čtení u žáků se specifickými poruchami učení. Teoretická část se zabývá legislativou a vzděláváním v České republice, problematikou specifických poruch učení a alternativními školami, hlavně Montessori pedagogikou. Hlavním cílem výzkumného šetření diplomové práce bylo specifikovat přístupy k žákům s dyslexií …more
Abstract:
The thesis discusses the use of aids in alternative schools with Montessori pedagogy to teach reading to pupils with specific learning disabilities. The theoretical part deals with legislation and education in the Czech Republic, issue of specific learning disabilities and alternative schools, especially the Montessori pedagogy. The main objective of the research thesis was to specify the approaches …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 5. 2011
  • Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta