Vojtěch Mrkus
Bachelor's thesis
Střih body hororu
Editing of Body Horror
Anotácia:
Bakalářská práce stylově analyzuje specifické skladebné konvence, které jsou charakteristické pro slasherový subžánr, z hlediska jeho fyzického působení na diváka, na vybraných nejúspěšnějších slasherech především z 80.let. Vychází z předpokladu, že pokud jsou tyto filmy založené především na tom, jak působí na divákovy tělesné prožitky, odrazí se to i na způsobu, jakým jsou sestříhané. Hlavní otázkou …viacAbstract:
This thesis analyzes specific types of editing conventions, which are characteristic for the slasher subgenre, from the perspective of its physical effect on the viewer, in selected most successful slashers mostly from the 80's. Thesis works with the presumption that if these films are based mostly on affecting the viewer's physical responses, it will be reflected in the way they are edited. The main …viacKľúčové slová
filmové žánryKľúčové slová
filmový střihKľúčové slová
střihová skladbaKľúčové slová
filmový hororKľúčové slová
1981-1990Kľúčové slová
slasheryKľúčové slová
americká kinematografieKľúčové slová
analýzy filmových děl
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 8. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/15025
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2021
- Vedúci: Michal REICH
- Oponent: Zdeněk HUDEC
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 23. 11. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Technické prostředky stylizace obrazu
Simon Todorov