Strategická marketingová analýza odvětví zpravodajských serverů – Kateřina Hallerová
Kateřina Hallerová
Master's thesis
Strategická marketingová analýza odvětví zpravodajských serverů
Strategic marketing analysis of online news industry
Abstract:
Tato diplomová práce přináší poznatky aktuálních odborných studií zahraničních autorů na téma používaných business modelů zpravodajských serverů a ochoty platit za obsah. Poskytuje také srovnání těchto business modelů napříč vybranými trhy a příklady jejich užití u předních zahraničních serverů. Analytická část práce přináší výsledky vlastních dvou výzkumů. Kvalitativní expertní výzkum mezi šéfredaktory …moreAbstract:
This master's thesis brings knowledge of current expert studies by foreign authors on the topic of business models used by news websites and willingness to pay for content. It also provides a comparison of these business models across selected markets and examples of their use by leading foreign news websites. The analytical part of the thesis presents the results of two author's researches. Qualitative …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 7. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/74095
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2018
- Supervisor: Martin Machek
- Reader: Jakub Salát
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/74095
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Willingness to pay u českých konzumentů piva
Ľuboš Slivka -
Effect of cognitive biases on willingness to pay (WTP) to prevent climate change
Yana Kurdova -
A Study on the Willingness to Pay on the Demand Side of Long-Term Care Insurance in China
Qingshi Hu -
Residents' Willingness to Pay for Enhancement of Residential Area: Case Study Dubec
Tomáš Husták -
„Jen inzerce nás neuživí“: Ne/ochota členů českého publika platit za online žurnalistický obsah
Tereza Hálová -
„Jen inzerce nás neuživí“: Ne/ochota členů českého publika platit za online žurnalistický obsah
Tereza Hálová -
Placení za obsah na Internetu
Ondřej Koch