Irena ŠIMČÍKOVÁ, DiS.

Bachelor's thesis

Tvorba metodického manuálu všeobecné sestry pro péči a edukaci pacienta v dialyzačním programu

Creating of a Methodic Manual for General Nurses How to Care about and Educate the Patient in the Dialysis Program
Abstract:
Bakalářská práce popisuje hemodialýzu jako léčebnou metodu.Nastiňuje problematiku ošetřovatelské péče u pacientů v dialyzačním programu a s ním související podávání informací v rámci edukace pro dialyzovaného pacienta.Praktická část se věnuje tvorbě edukačního manuálu a záznamového listu pro zdravotníckou dokumentaci a popisuje implementaci periodických edukací do praxe. Součástí je závěrečné zhodnocení …more
Abstract:
The thesis deals with the education and care for patients in the dialysis program and also with the creation of a metodological manual for nurses working in dialysis.The theoretical part represents dialysis as a treatment method. it defines problems of dialysis careon the point of a paramedic and also of a patient. the practical part is focused on creating an educational manual and its direct introdukction …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2013
Accessible from:: 21. 5. 2013

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠIMČÍKOVÁ, Irena. Tvorba metodického manuálu všeobecné sestry pro péči a edukaci pacienta v dialyzačním programu. Zlín, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 21.5.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 21. 5. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Nursing / General Nursing