Fikčné svety fotodokumentácie akčného umenia – Bc. Romana Dériková
Bc. Romana Dériková
Bachelor's thesis
Fikčné svety fotodokumentácie akčného umenia
Fiction worlds in the photodocumentation of the action art
Abstract:
Bachelor thesis, based on the conflict between authenticity and manipulation of photographic documentation of action art, is working with the concept of fictional world, trying to check its functionality in this area. It charts the history of the concept and edits its attributes for photo documentation based on the work of Lubomir Dolezel and Umberto Eco. This term is applied to the photographic documentation …viacAbstract:
Bakalárska práca, vychádzajúc z rozporu medzi autentickosťou a manipuláciou fotodokumentácie akčného umenia, pracuje s pojmom fikčný svet, snažiac sa tak zistiť jeho funkčnosť v tejto oblasti. Mapuje históriu pojmu a v upravovaní jeho atribútov pre fotodokumentáciu vychádza z práce Lubomíra Doležela a Umberta Eca. Tento pojem aplikuje na fotodokumentáciu práce vybraných umelcov a to Hermanna Nitscha …viac
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 6. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ourwk/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2013
- Vedúci: prof. ak. soch. Tomáš Ruller
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Práce na příbuzné téma
-
Eco Trendy - Eco Friendly
Soňa Zajacová -
Community economies: Diverse economic practices and strategies in European eco-communities
Jan Malý Blažek -
Eco-friendly companies in Italy
Andrea Bruciaferri -
Eco-friendly companies in the UK
Ilya Gorbatov -
Eco-friendly company in Georgia
Tamari Baiadze -
Eco trendy- Eco friendly
Soňa Zajacová -
Optimalizace designu vozidla pro Shell Eco-Marathon
Filip Koutník -
Green marketing: Postoj spotřebitele k eco-friendly chování při nákupu potravin
David VOLKE