Jednání politických osobností na online sociálních sítích – Bc. Kateřina Peroutková
Bc. Kateřina Peroutková
Master's thesis
Jednání politických osobností na online sociálních sítích
Political Figures and their Action in Online Social Networks
Abstract:
Tato práce se zabývá politickými osobnostmi, které aktivně komunikují přes sociální síť Facebook. Cílem výzkumu bylo zjistit způsoby jednání, motivace a vztahy politických uživatelů ke svému publiku. Stanovených cílů práce bylo dosaženo metodou kvalitativního výzkumu založený na metodě zakotvené teorie. Data potřebná k analýze byla získána z rozhovorů se čtrnácti respondenty.Abstract:
This thesis looks into political figures who communicate actively through online social network Facebook. The aim of the research was to find out forms of actions, motivations and relations of political users to their audience. The given aims of thesis was achieved by the qualitative method of grounded theory. Analytical data were gained out of interviews with fourteen respondents.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 1. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nmqut/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 1. 2014
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Alena Macková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Monika Metyková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Pravicové nebo levicové? Obsahová analýza editoriální agendy vybraných českých deníků optikou teorie politického paralelismu
Martin Drápal -
Perception of political satire in Turkey by Turkish university students
Irena Menšíková -
Online marketing communication and Consumer behavior at Dhathri Ayurveda Pvt. Ltd.
Visakh Raj -
Multilingual communication on social media
Petra Svobodová -
Online média (sociální sítě) jako komunikační kanál soudobého public relations
Kamilla Yerkimbekova -
Analýza komunikace České televize a BBC na online sociálních sítích
Adéla Válková -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Katarína Marešová -
Výzkum politické strany z hlediska marketingové komunikace na sociálních sítích
Fabián Berka