Bc. Jan VOKÁČ

Master's thesis

Žák základní školy a tvorba promptů pro ovládání generativní umělé inteligence

The primary school student and the creation of prompts to control generative artificial intelligence
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na tvorbu promptů pro ovládání generativní umělé inteligence a jejich integraci do výuky na základní škole. Hlavním cílem bylo seznámit se s principy tvorby promptů a prozkoumat jejich zařazení do výuky v 8. a 9. ročnících. Práce postupně představuje základy umělé inteligence, tvorby promptů a etické a právní aspekty využívání generativní umělé inteligence. Praktická …more
Abstract:
This master thesis focuses on the creation of prompts for controlling generative artificial intelligence and their integration into teaching in primary school. The main objective was to learn about the principles of prompt creation and to explore its integration into the teaching of 8th and 9th grade students. The thesis gradually introduces the basics of artificial intelligence, prompt creation and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 7. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VOKÁČ, Jan. Žák základní školy a tvorba promptů pro ovládání generativní umělé inteligence. Plzeň, 2024. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training / Lower Secondary School Teacher Training in the Informatics and Lower Secondary School Teacher Training in the Geography