Analýza dopadů vstupu podniku na mezinárodní trh v oblasti managementu – Bc. Eva Nováková
Bc. Eva Nováková
Bachelor's thesis
Analýza dopadů vstupu podniku na mezinárodní trh v oblasti managementu
The Analysis of the Impacts of Entering the International Market on the Company Management
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the effects of entry of a company on the international market in the field of management. The first part of this work is focused on the definition of bacis concepts and theoretical grasp of entry on the international market. It desctribes the reasons of the expansion, entry forms and last but not least strategies that can be followed in case that a company decides …viacAbstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je analyzovať dopady vstupu podniku na medzinárodný trh v oblasti managementu. Prvá časť tejto práce je zameraná na vymedzenie základných pojmov a teoretické uchopenie vstupu podniku na medzinárodný trh. Popisuje dôvody vstupu, formy akými podnik expanduje a v neposlednom rade stratégie, ktorými sa môže riadiť v prípade, že sa rozhodol pôsobiť aj na inom než domácom trhu …viac
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 12. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/s1187/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 1. 2016
- Vedúci: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
- Oponent: Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / odbor:
Economy and Management / Business Management
Práce na příbuzné téma
-
Tools to Assess the Suitability of the Company to Enter the Foreign Market, International Sales Strategy
Monika Škorcová -
The Export Potential of Uzbekistan in the International Market of Agricultural and Foodstuff Products
Akhmadjon Ortikov -
Position of the Krasnodar Region Wine Industry in the International Market
Evgeniia Chekova -
Strategic Analysis of the DAAD organization (Deutscher Akademischer Austauschdienst) on the Market of international education in the United States
Jose Carpio Camargo -
Promotion of the intensive pre-study Czech language courses in Zlin on the international market of educational services
Sergey Khmelinin -
Assessing the feasibility of a market entry to the French market for a Czech company specialized in joint nutrition
Marek Musil -
Stratégia vstupu výrobcu automobilov na nový zahraničný trh
Diana Borgesová -
Vybrané formy vstupu podniku na zahraniční trh
Andrea Bitnarová