Ing. Zdeněk REIF

Doctoral thesis

Inovativní těsnicí koncepty vysokotlakého injektoru typu common rail

Innovative Sealing Concepts of a High Pressure Common Rail Injector
Abstract:
The diesel combustion engines are presently the main means of powering the civilian naval and river fleet. Due to the fuel used, in many cases marine fuel oil, they are a significant contributor to environment pollution. One of the possibilities to lower the emissions of particulate matter of those engines is the increase in injection pressure. This thesis attempts to find a new sealing concept for …more
Abstract:
Vznětové motory zaujímají první místo mezi pohonnými jednotkami civilních námořních a říčních plavidel. Vzhledem k jejich používanému palivu, kterým je často mazut, představují také významný činitel ve znečišťování životního prostředí. Jedna z možností, jak snížit emise tuhých částic produkované těmito motory, je zvýšení vstřikovacího tlaku. Tato práce se věnuje hledání nového těsnícího konceptu pro …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 12. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 4. 2013
  • Supervisor: Doc. Ing. Ladislav Němec, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

REIF, Zdeněk. Inovativní těsnicí koncepty vysokotlakého injektoru typu common rail. Plzeň, 2012. disertační práce (Ph.D.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta strojní

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta strojní

University of West Bohemia

Faculty of Mechanical Engineering

Doctoral programme / field:
Mechanical Engineering / Design of Machines and Equipment