Marketingové nástroje v procesu výroby a distribuce českého celovečerního snímku – Ing. Jan Hejna
Ing. Jan Hejna
Master's thesis
Marketingové nástroje v procesu výroby a distribuce českého celovečerního snímku
Marketing Tools During Production and Distribution Period of Czech Motion Picture
Abstract:
Účelem této diplomové práce je popis marketingových nástrojů, které se v současné době používají v rámci tržního uplatnění českého celovečerního snímku. Teoretická část práce popisuje jednotlivé nástroje během výrobní i distribuční fáze života snímku. Část praktická je poté věnována analýze marketingových aktivit dvou rozdílně komerčně úspěšných snímku s podobnou tematikou. Následuje návrh modelové …moreAbstract:
The purpose of this thesis is a description of marketing tools that are usually used in order to assert the Czech full-length film at the market. The theoretical part of the thesis deals with the various tools used during the production and distribution, while the practical part is devoted to an analysis of marketing activities connected to two thematically similar movies, whose commercial success …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/pwxpl/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
- Reader: prof. MgA. Jiří Svoboda
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Český film pro teenagery po roce 1993
Radek Barták