Ing. Jan Hejna

Master's thesis

Marketingové nástroje v procesu výroby a distribuce českého celovečerního snímku

Marketing Tools During Production and Distribution Period of Czech Motion Picture
Abstract:
Účelem této diplomové práce je popis marketingových nástrojů, které se v současné době používají v rámci tržního uplatnění českého celovečerního snímku. Teoretická část práce popisuje jednotlivé nástroje během výrobní i distribuční fáze života snímku. Část praktická je poté věnována analýze marketingových aktivit dvou rozdílně komerčně úspěšných snímku s podobnou tematikou. Následuje návrh modelové …more
Abstract:
The purpose of this thesis is a description of marketing tools that are usually used in order to assert the Czech full-length film at the market. The theoretical part of the thesis deals with the various tools used during the production and distribution, while the practical part is devoted to an analysis of marketing activities connected to two thematically similar movies, whose commercial success …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: prof. MgA. Jiří Svoboda

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.