Monika SEDLÁKOVÁ

Bachelor's thesis

Analýza větných struktur v dětské literatuře

Analysis of Sentence Structures in Children´s Literature
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá typem větných struktur v dětské literatuře. Cílem této práce je porovnání větných struktur v různých ukázkách literatury určené dětem. Dá se předpokládat, že složitost větných struktur se bude zvyšovat s narůstajícím věkem dětí pro které je dané dílo určeno. Pro účel rozboru byly vybrány dva tituly. Aby byl rozdíl ve větných strukturách výraznější, vybraná díla se liší …more
Abstract:
This Bachelor Thesis deals with sentence structures in children?s literature. The objective of this thesis is to compare the sentence structures in different examples of children?s literature. It is predictable that the complexity of sentence structures will increase with the age of the target group of children. There are two titles that were chosen for the purpose of analysis. In order to be able …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2010
  • Supervisor: PhDr. Irmgard Kolinská

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SEDLÁKOVÁ, Monika. Analýza větných struktur v dětské literatuře. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 27. 05. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Anglický jazyk a literatura (jednooborové), General base (educational)