Bc. Michaela Mayerová

Master's thesis

Analýza životního cyklu produktu a úlohy komunikace v jeho jednotlivých etapách

Analysis of the life cycle of a product and roles of communication in its particular phases
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou životního cyklu produktu a úlohami komunikace v jeho jednotlivých etapách. V teoretické části popisuji obecný význam marketingu, marketingový plán, marketingový a komunikační mix a nakonec životní cyklus produktu včetně možných komunikačních strategií. V praktické části aplikuji poznatky na komerční developerský projekt. Projekt a jeho lokalita jsou analyzovány pro …more
Abstract:
The thesis is focused on the analysis of the life cycle of a product and roles of communication in its particular phases. In the theoretical part, I describe the meaning of marketing, a marketing plan, a marketing mix, a communication mix and a product life cycle with possible communication strategies. The practical part is focused on a development project. The project and its location are analysed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2013
  • Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
  • Reader: Ing. Pavel Klička

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication