Numerické hodnocení pohledem žáků druhého stupně základní školy – Simona Prachařová
Simona Prachařová
Bachelor's thesis
Numerické hodnocení pohledem žáků druhého stupně základní školy
Grading from the perspective of lower secondary school students
Abstract:
Téma mé bakalářské práce se zaměřuje na numerické hodnocení žáků druhého stupně základní školy, přičemž klade důraz na jejich vlastní perspektivu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak žáci druhého stupně státní základní školy vnímají a interpretují proces známkování a jakou zpětnou vazbu jim jednotlivé známky poskytují. Výzkumný vzorek tvořili tři žáci druhého stupně základní školy, se kterými byly …moreAbstract:
The topic of my bachelor's thesis focuses on gradings of lower secondary school students, emphasizing their own perspective. The aim of this bachelor's thesis is to research how lower secondary school students in public lower secondary school perceive and interpret the grading process and what kind of feedback individual grades provide them. The research sample consisted of three lower secondary school …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ia03i/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Dana Veselá, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Mathematics for Education / Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Theses on a related topic
-
Evalution of Speaking Skills of Lower Secondary School Pupils
Ondřej Vitula -
Different approaches to assessment and their impact on pupils' motivation at a lower secondary school
Jana Nohová -
Peer-assessment of student's works in IS MU
Vojtěch Kubín -
Reakce učitelů, žáků a rodičů na změnu závěrečného hodnocení na vybrané základní škole – případová studie
Jitka Šufajzlová -
Hodnocení žáků na 2. stupni základní školy v současné praxi
Karolína Čápová -
Analýza systému hodnocení žáků na vybrané základní škole
Karel Frnka -
Individualizované formativní hodnocení žáků 1. stupně základní školy pohledem učitele
Radka Křídlová -
Individuální přístup ke vzdělávání jedinců s různými druhy postižení na druhém stupni základní školy
Petra Hejnová