Martina Juřicová

Bachelor's thesis

Vliv mezikulturních rozdílů na obchodní jednání a podnikání českých subjektů na trhu Polska

Influence of intercultural differences on business dealings and entrepreneurial activites of czech entrepreneurs on the market of Poland
Abstract:
V první kapitole je popsáno Polsko, jeho geografie, počet obyvatel, jazyk, měna, politické uspořádání a stručná historie Polska. Druhá kapitola se zabývá analýzou jednotlivých sektorů polského hospodářství a zahraničním obchodem Polska. Ve třetí kapitole se zabývám rozdíly mezi Čechy a Poláky, snažím se charakterizovat Poláky podle kulturních dimenzí G. Hofstedeho a F. Trompenaarse. Na základě těchto …more
Abstract:
First section describes Poland, its geography, number of inhabitants, its language, currency, political system and brief Polish history. Second section deals with analysis of sectors of polish economy and foreign trade od Poland. In the third section I deal with the differences between Czechs and Poles and I try to describe Poles according to the cultural dimensions defined by G. Hofstede and F. Trompenaars …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 11. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 1. 2009
  • Supervisor: Františka Müllerová
  • Reader: Soňa Gullová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/11870