Bc. Jaroslav DANĚK

Master's thesis

Pohled žáků 2. stupně základních škol na postupy uplatňování autority ze strany pedagogických pracovníků

Pedagogues´ Methods of Autority Excertation in a Basic School Pupils´ Point of View
Abstract:
Diplomová práce se zabývá pohledem žáků 2. stupně základních škol na postupy uplatňování autority ze strany pedagogických pracovníků teoretická východiska práce jsou orientována na témata výchovy jako záměrného procesu, činitelů výchovy, fází výchovného procesu a výchovných stylů. Pozornost je věnována také problematice autority učitele a osobnosti učitele. v neposlední řadě se zabýváme také vývojovými …more
Abstract:
This thesis deals with the view of 1st level of secondary schools pupils to strategies of applying authority by pedagogical workers. Theoretical background recourses are orientated on topics of education, education as a deliberate process, factors of educational process and also on educative styles. Attention is also paid to the authority of teachers and teacher's personality. Lastly, we also deal …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2011
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 4. 2011
  • Supervisor: Mgr. Zdeněk Svoboda, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DANĚK, Jaroslav. Pohled žáků 2. stupně základních škol na postupy uplatňování autority ze strany pedagogických pracovníků. Ústí nad Labem, 2011. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 05. 04. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Pedagogy / Education for special educational institutions