Využití systému multi-level marketingu v České republice – Petra SOJKOVÁ
Petra SOJKOVÁ
Bachelor's thesis
Využití systému multi-level marketingu v České republice
The usage of marketing multi-level system in The Czech Republic
Abstract:
Tato práce charakterizuje pojem multi-level marketing a zjišťuje, jak funguje prakticky v konkrétní společnosti. V tomto případě ve společnosti Oriflame. Vysvětluje, jak a kdy systém vznikl, proč bývá často zaměňován s nelegálním pyramidovým prodejem a jaký je mezi nimi rozdíl. Upozorňuje na existenci etických směrnic. V práci se snažím o zjednodušené znázornění systému pomocí grafů, které by měli …moreAbstract:
This deed is writing about multi - level marketing and finding about how it works in practice, in company Oriflame. It explains how and when the system rise, why it is often change with illegal pyramid sale and what is different between multi-level marketing and pyramid sale. It is warning for ethics directions. I try simplifying the system by graphs in this deed. This graphs will serve for better …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2009
- Supervisor: Ing. Palla Ivan, Ph.D., MRCVS
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SOJKOVÁ, Petra. \textit{Využití systému multi-level marketingu v České republice}. Online. Bachelor's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Fakulta sociálně ekonomická. 2009. Available from: https://theses.cz/id/r39mcr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Fakulta sociálně ekonomickáhttp://arl.ujep.cz/
University Jana Evangelisty Purkyně
Fakulta sociálně ekonomickáBachelor programme:
Department of Business Administration
Theses on a related topic
-
Multi-level marketing z etické perspektivy - etické problémy vybraných společností
Adriana OBOŇOVÁ -
Systém distribuce produktů v Multi-level-marketingových společnostech
Naděžda GRÄNZEROVÁ -
Multi level marketing
Andrea Fleissigová -
Efektivní fungování multi-level marketingu
Petra SOJKOVÁ -
Víceúrovňový marketing se zaměřením na marketingovou strategii firmy Green Ways s.r.o.
Michaela Davidová -
Víceúrovňový marketing
Monika HÁLOVÁ -
Sieťový marketing - história a princípy fungovania v praxi
Lívia Hainová -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev