Petra SOJKOVÁ

Bachelor's thesis

Využití systému multi-level marketingu v České republice

The usage of marketing multi-level system in The Czech Republic
Abstract:
Tato práce charakterizuje pojem multi-level marketing a zjišťuje, jak funguje prakticky v konkrétní společnosti. V tomto případě ve společnosti Oriflame. Vysvětluje, jak a kdy systém vznikl, proč bývá často zaměňován s nelegálním pyramidovým prodejem a jaký je mezi nimi rozdíl. Upozorňuje na existenci etických směrnic. V práci se snažím o zjednodušené znázornění systému pomocí grafů, které by měli …more
Abstract:
This deed is writing about multi - level marketing and finding about how it works in practice, in company Oriflame. It explains how and when the system rise, why it is often change with illegal pyramid sale and what is different between multi-level marketing and pyramid sale. It is warning for ethics directions. I try simplifying the system by graphs in this deed. This graphs will serve for better …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2009
  • Supervisor: Ing. Palla Ivan, Ph.D., MRCVS

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Fakulta sociálně ekonomická
http://arl.ujep.cz/