Měření kvality služeb pomocí analýzy nestrukturovaných dat – Filip Slivka
Filip Slivka
Master's thesis
Měření kvality služeb pomocí analýzy nestrukturovaných dat
Measurement of service quality by analyzing unstructured data
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím analýzy nestrukturovaných dat pro měření kvality služeb. Jsou představeny základní teoretické poznatky z oboru zpracování přirozeného jazyka, které se následně využívají pro experimenty v oblastech tematického modelování a analýzy sentimentu. Techniky jsou aplikovány na uživatelské recenze z etablovaného australského portálu pro hodnocení produktů a služeb ProductReview …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the analysis of unstructured data for measuring the quality of services. Basic theoretical knowledge from the field of natural language processing is presented, which is subsequently used for experiments in the areas of thematic modeling and sentiment analysis. Techniques are applied to user re-views from the Australian product review portal ProductReviews.com. Validation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 6. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71883
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2018
- Supervisor: Vojtěch Svátek
- Reader: Filip Vencovský
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71883
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Znalostní a webové technologie
Theses on a related topic
-
Sentiment Analysis with Linguistic Knowledge
Pavlína Klimešová -
Sentiment analysis in correspondence experiments
Adam Cihlář -
Praktické možnosti analýzy textových dat se zaměřením na analýzu sentimentu a vizualizaci
Alena Frydrychová -
Application of Machine Learning Models within Credit Risk Modelling
Petr Nguyen -
Topic Classification for Web Corpora: Method Comparison and Crosslingual Transfer
Rastislav Papčo -
Binární klasifikace zákaznických incidentů pomocí metod NLP
Jiří Pokorný -
Návrh a implementace NLP aplikace pro odebrání podpisové části emailu pro vybranou firmu
Simona Elstnerová -
Aplikace NLP v oblasti zákaznické podpory
Daniel Mäsiar