Filip Slivka

Master's thesis

Měření kvality služeb pomocí analýzy nestrukturovaných dat

Measurement of service quality by analyzing unstructured data
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím analýzy nestrukturovaných dat pro měření kvality služeb. Jsou představeny základní teoretické poznatky z oboru zpracování přirozeného jazyka, které se následně využívají pro experimenty v oblastech tematického modelování a analýzy sentimentu. Techniky jsou aplikovány na uživatelské recenze z etablovaného australského portálu pro hodnocení produktů a služeb ProductReview …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the analysis of unstructured data for measuring the quality of services. Basic theoretical knowledge from the field of natural language processing is presented, which is subsequently used for experiments in the areas of thematic modeling and sentiment analysis. Techniques are applied to user re-views from the Australian product review portal ProductReviews.com. Validation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 6. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2018
  • Supervisor: Vojtěch Svátek
  • Reader: Filip Vencovský

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71883