Bc. Hugo Trkal

Master's thesis

Negativní kampaň jako prostředek politické komunikace

Negative political campaign as a means of political communication
Abstract:
Předmětem diplomové práce je analýza Strany svobodných občanů optikou politického marketingu. V teoretické části autor rozebírá rozdíly mezi politickým a ekonomickým marketingem, problematiku volebních kampaní s hlavním důrazem na negativní kampaně nebo použití nástrojů marketingu v politické komunikaci. Vysvětluje také termíny liberalismus a libertariánství a jejich zařazení mezi politickými ideologiemi …more
Abstract:
The subject of the following diploma thesis is the analysis of Free Citizens Party from a political marketing point of view. The theoretical part is devoted to the differences between political and economical marketing and the election campaign issue focused on negative campaigns or the use of marketing strategies in political communication. It also explains the terms liberalism and libertarianism …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2014
  • Supervisor: Ing. Mgr. PhDr. Milena Havlíková - Grusová, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní