Petr VAGNER

Master's thesis

Používání modality v akademické angličtině: Porovnání rodilých mluvčích a studentů anglického jazyka

Use of Modality in Academic English: A Comparison of Native Speakers and English Language Learners
Abstract:
This diploma thesis focuses on the comparison of the use of modality in written academic English of native speakers and Czech ESL students. The theoretical part of this thesis introduces the notions of academic writing, linguistic modality and it presents the current professional research on these topics. The practical part researches the use of modality by native speakers and ESL students in academic …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na porovnání používání modality rodilými mluvčími anglického jazyka a českými studenty anglického jazyka v akademických textech. Teoretická část práce se zabývá tématy akademického písemného projevu, modality a představuje současný profesionální výzkum o těchto tématech. Praktická část poté zkoumá použití modality rodilých mluvčích a českých studentů anglického jazyka …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 3. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Dr. Christoph Haase, Ph.D. M.A.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VAGNER, Petr. Používání modality v akademické angličtině: Porovnání rodilých mluvčích a studentů anglického jazyka. Ústí nad Labem, 2017. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta