Bc. Marcela Lundáková

Bachelor's thesis

Argumentační strategie v reklamě jako formy využívané komunikátorem k přesvědčování spotřebitelů

Argument strategy in advertising as forms using comunicator to argue into consumers
Abstract:
Tato bakalářská práce shrnuje a popisuje reklamu a její argumentační strategii a dále provedení analýzy vybraných reklamních spotů. Reklamní komunikátor zde znázorňuje televize. Práce je zaměřena na argumentační strategie reklamy s cílem zvýšení prodeje. Kromě samotného hlavního tématu – reklamy, je v teoreticko – metodologické části také podrobně popsán vznik televizní reklamy, spotřebitelské chování …more
Abstract:
Abstract / Abstrakt This bachelor thesis describes and summarizes the arguments and advertising strategy and an analysis of selected commercials. Advertising communicator. Televisions shows here. The work is focused on the arguments of advertising strategies in order to increase sales. In addition to the main topic - advertisements, is theoretical - methodological section also described the emergence …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2009
  • Supervisor: PaedDr. Emil Hanousek, CSc.
  • Reader: Mgr. Markéta Jansová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication