Argumentační strategie v reklamě jako formy využívané komunikátorem k přesvědčování spotřebitelů – Bc. Marcela Lundáková
Bc. Marcela Lundáková
Bachelor's thesis
Argumentační strategie v reklamě jako formy využívané komunikátorem k přesvědčování spotřebitelů
Argument strategy in advertising as forms using comunicator to argue into consumers
Abstract:
Tato bakalářská práce shrnuje a popisuje reklamu a její argumentační strategii a dále provedení analýzy vybraných reklamních spotů. Reklamní komunikátor zde znázorňuje televize. Práce je zaměřena na argumentační strategie reklamy s cílem zvýšení prodeje. Kromě samotného hlavního tématu – reklamy, je v teoreticko – metodologické části také podrobně popsán vznik televizní reklamy, spotřebitelské chování …moreAbstract:
Abstract / Abstrakt This bachelor thesis describes and summarizes the arguments and advertising strategy and an analysis of selected commercials. Advertising communicator. Televisions shows here. The work is focused on the arguments of advertising strategies in order to increase sales. In addition to the main topic - advertisements, is theoretical - methodological section also described the emergence …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/lmm9z/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2009
- Supervisor: PaedDr. Emil Hanousek, CSc.
- Reader: Mgr. Markéta Jansová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LUNDÁKOVÁ, Marcela. \textit{Argumentační strategie v reklamě jako formy využívané komunikátorem k přesvědčování spotřebitelů}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2009. Available from: https://theses.cz/id/r475zs/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Spor o 17. karmapu: Argumentační strategie zastánců soupeřících kandidátů
Kristýna Brožková -
Nelegální komunikace ve školní třídě a strategie pro její minimalizaci
Marika Kroutilová -
Politická reklama: účinky vybraných negativních politických spotů na voličské hodnocení kandidátů
Michal Majnuš -
Sociální reklama se zaměřením na problematiku palmového oleje
Kristýna Vávrová -
Reklama jako obraz kultury
Khrystyna Beregova