Martina Mayer Hertl

Master's thesis

Boosting Website Micro-Conversions with Machine Learning: Precision Targeting of Potential Customers

Boosting Website Micro-Conversions with Machine Learning: Precision Targeting of Potential Customers
Abstract:
Tento projekt si klade za cíl zvýšit zapojení zákazníků využitím datově orientovaných poznatků skrze zvyšování mikro-konverzí. To vše s použitím rozmanitých zdrojů dat a využitím pokročilých analytický nástrojů zaměřené na pochopení zákazníků. Výsledkem propenzitního modelu jsou vizualizace nastiňující interakce zákazníků na základě různých faktorů neboli kanálů, které ovlivňují pravděpodobnost mikro …more
Abstract:
This project sets out to boost customer engagement by harnessing data-driven insights to increase micro-conversions, navigating through diverse data sources and leveraging advanced analytics tools to understand customer behaviour deeply. The resulting propensity model provides insightful visualizations into how customer interactions across various channels influence micro-conversion likelihoods. By …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 4. 2024
  • Supervisor: Martin Potančok
  • Reader: Pavel Zimmermann

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92044

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
Data & Analytics for Business Management

Theses on a related topic