Bc. Ivana Pešková

Master's thesis

Kontextuální výuka na ZŠ na příkladu způsobů výroby elektrické energie

Contextual teaching at elementary schools on the example of electricity generation
Abstract:
Diplomová práce představuje jeden z možných způsobů výuky o energetických zdrojích na základních školách. Nabízí využití projektového vyučování ve výuce chemie a upozorňuje na nutnost vést žáky ke kritickému myšlení, jehož metody napomáhají rozvíjet klíčové kompetence zakotvené v RVP ZV. V diplomové práci je uveden odpilotovaný projekt, jehož realizace je zhodnocena z metodického i funkčního hlediska …more
Abstract:
The diploma thesis presents one of the possible ways of teaching about energy sources at elementary schools. It applies project teaching in chemistry classes and draws attention to the need to lead the students to critical thinking, which is a methods helping to develop key competences in the curricula. Pilot project is discussed in the Thesis both in terms of methodology and implementation.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: prof. Ing. Josef Šedlbauer, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Pešková, Ivana. Kontextuální výuka na ZŠ na příkladu způsobů výroby elektrické energie. Liberec, 2018. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická