Emília Povýšilová
Master's thesis
Spotřebitelské chování generace Y
Consumer Behaviour of Generation Y
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spotřebního chování generace Y narozené v letech 1980-2000. Jako každá generace má i tato specifické charakteristiky, což je dělá jedinečnými spotřebiteli. Jelikož jsou doposud největší, nejrozmanitější a nejlépe informovanou generací, je velmi důležité pro podnikatele znát jejich spotřební návyky. Spektrum jejich zájmů je široké, tato práce se soustřeďuje …moreAbstract:
This Diploma Thesis deals with the subject of Consumer Behaviour of Generation Y born in the years 1980-2000. As any other generation, this one also has specific characteristics which makes them unique consumers. Given that they are the biggest, most diverse and best-informed generation so far, it is very important for entrepreneurs to know their shopping habits. The spectrum of their interests is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 6. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78760
Thesis defence
- Date of defence: 15. 1. 2020
- Supervisor: Elvíra Čermáková
- Reader: Jitka Volfová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78760
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for a Population Between 18 and 25 Years Old
Alice Berthuy -
Factors Affecting Consumer Behavior - Online Shopping in the USA
Abdurrahim Dehgani -
Online Shopping: How Customers See it
Nithish Sankarabhattar Ayyappan -
Impact of COVID-19 on consumer behaviour in Vietnam.
Minh Thu Pham -
Fast Fashion Consumer Behaviour
Nyvanrady So -
(Ne)udržitelnost udržitelného spotřebního chování
František Hartmann -
Marketingové chování generací X, Y, Z z hlediska trvale udržitelného rozvoje
Natálie Lesse -
Změny nákupního chování generace Y v rámci obchodního konceptu Bez obalu v kontextu nemoci covid-19
Jiří Červinka