Listening Comprehension: Listening Skills of Non-Native Speakers of English – Mgr. Veronika Šimáčková
Mgr. Veronika Šimáčková
Bachelor's thesis
Listening Comprehension: Listening Skills of Non-Native Speakers of English
Listening Comprehension: Listening Skills of Non-Native Speakers of English
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá funkcí a důležitostí poslechu, dovednostmi, které nerodilý student angličtiny potřebuje k úspěšnému porozumění mluvené angličtině a možnostmi jak lze tyto dovednosti získat a rozvíjet, a pokouší se zjistit důležitost docházky do anglické školky pro úspěšné porozumění mluvené angličtině.Abstract:
This thesis explores how listening functions in real life, what skills a non-native speaker of English needs for successful listening comprehension, how these skills can be obtained and improved, and tries to find out whether a total immersion kindergarten is necessary for successful comprehension.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qyp3v/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Selected Phonological Phenomena Causing Difficulties in Understanding English Spoken Discourse
Hynek KRÁL -
Using podcasts to develop students’ listening comprehension skills
Soňa Sičová -
Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice
Michaela Čechová -
The Implementation of Authentic Listening Materials at a B1+ Level EFL Class
Katrin Jongepierová -
Watching TV: Improving Listening Skills Through Repeated and Sequential Watching
Tomáš Tomšů -
Jak vystavení angličtině mimo školu skrze anglické filmy a seriály společně s učením anglické výslovnosti ve škole ovlivňuje jazykové dovednosti žáků, zvláště poslechové a výslovnostní.
Gabriela Kostková -
Rozvoj poslechu s porozuměním a jeho vazba na hudební nadání žáků
Tereza KUČEROVÁ -
Analýza příčin neporozumění v řečové dovednosti poslech s porozuměním v češtině jako cizím jazyku
Jitka LUKÁŠOVÁ