Mgr. Veronika Šimáčková

Bachelor's thesis

Listening Comprehension: Listening Skills of Non-Native Speakers of English

Listening Comprehension: Listening Skills of Non-Native Speakers of English
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá funkcí a důležitostí poslechu, dovednostmi, které nerodilý student angličtiny potřebuje k úspěšnému porozumění mluvené angličtině a možnostmi jak lze tyto dovednosti získat a rozvíjet, a pokouší se zjistit důležitost docházky do anglické školky pro úspěšné porozumění mluvené angličtině.
Abstract:
This thesis explores how listening functions in real life, what skills a non-native speaker of English needs for successful listening comprehension, how these skills can be obtained and improved, and tries to find out whether a total immersion kindergarten is necessary for successful comprehension.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2010
  • Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta