Tereza MOLITOROVÁ

Master's thesis

Čtení s porozuměním u žáků 3. ročníku ZŠ

The reading comprehension of pupils of the the third year of elementary school
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na srovnání vlivu vyučovacích metod čtení, analyticko-syntetické a genetické, na úroveň čtení žáků 3. tříd a jejich čtenářskou gramotnost. Měření probíhalo ve dvou fázích, první na podzim 2019 a druhé na podzim roku 2020. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmu čtenářská gramotnost, postavení čtenářské gramotnosti v rámci českých kurikulárních dokumentů …more
Abstract:
This diploma thesis focuses on a comparison of main reading styles taught in Czech schools, analytic-synthetic and genetic, in terms of their influence on reading with comprehension skills of 3rdgrade pupils. The research was carried out in 2 parts, first in the fall of 2019, second in the fall of 2020. The theoretical part of this thesis aims at terms like reading literacy, status of reading literacy …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 3. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 5. 2021
  • Supervisor: doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MOLITOROVÁ, Tereza. Čtení s porozuměním u žáků 3. ročníku ZŠ. Ostrava, 2021. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta