Rozvoj komunikačních schopností žáků s mentálním postižením s využitím systémů AAK – Mgr. Eva Menglerová
Mgr. Eva Menglerová
Bakalářská práce
Rozvoj komunikačních schopností žáků s mentálním postižením s využitím systémů AAK
The development of communication skills of pupils with mental retardation use of alternative and augmentative communication systems
Anotace:
Bakalářská práce se věnuje problematice dětí s mentálním postižením, jejich problémy vyskytujícími se v oblasti komunikace a možnostmi a způsoby jejího zlepšování. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá klasifikací mentálního postižení, charakteristikou jedinců s tímto postižením a zvláštnostmi jejich komunikace. Druhá kapitola je zaměřena na problematiku AAK. Dotýká se hledisek …víceAbstract:
This bachelor´s thesis is concerned with the issues of children with mental disability, their troubles with communication and ways and means of an improvement. The thesis is divided into three parts. The first chapter gathers information about the mental handicap, classifications of individuals with this insufficiency and speciality of their communication. The second part is focused on the AAC systems …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 12. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/zcqv2/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 1. 2015
- Vedoucí: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Využití metody VOKS při vzdělávání žáka s kombinovaným postižením
Petra Orságová -
Aplikace komunikační metody VOKS u jedinců s poruchami autistického spektra
Lucie Ambrosová -
Využití metody VOKS ( Výměnný obrázkový komunikační systém ) při rozvoji komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektra a u dětí s mentální retardací
Eva HOUŠKOVÁ -
Využití metody VOKS na základní škole speciální
Dana Jašková -
Problematika komunikace u dětí s autismem, použití alternativní komunikace VOKS
Alena PAVLIŠTÍKOVÁ -
Využití VOKS u dospělých osob s mentálním postižením
Lenka Pospíšilová -
Rozvoj slovní zásoby pomocí VOKS u dítěte s kombinovaným postižením
Šárka Račková -
Aplikace Výměnného obrázkového komunikačního systému (VOKS) u dětí s dětským autismem v raném věku
Lucie DOSTÁLOVÁ