Spiritualita ve filmu – PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D.
PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D.
Disertační práce
Spiritualita ve filmu
Spirituality in cinema
Anotace:
Práce zkoumá stylistické strategie, kterými narativní film dosahuje spirituálního modu, jenž divákovi umožňuje vnímat možný svět příběhu jako obohacený přítomností posvátna.Abstract:
The doctoral thesis is focused on stylistic strategies of spiritual modus used by narrative films for taking the fiction world as extended with a presence of the Holy.Klíčová slova
Spirituální film duchovní film náboženský film spirituální modus transcendentní čas atribut pasivity. Spiritual film spiritually inspired film spiritual modus transcendent time quality of passiveness. Amédée Ayfre Paul Schrader Vladimír Suchánek Carl Th. Dreyer Jasujiro Ozu Robert Bresson Andrei Tarkovsky.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 5. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gz481/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 5. 2006
- Vedoucí: prof. PhDr. Eva Stehlíková
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Teorie a dějiny divadla, filmu a audiovizuální kultury
Práce na příbuzné téma
-
K otázkám problematiky transcendentního času v hudbě.
Jakub Míšek -
Filmová dramaturgie postnormalizační kinematografie
Andrea PRIMUSOVÁ -
Režisér Tomáš Svoboda a jeho tvorba v žánrovém zařazení do kontextu české kinematografie.
Andrea PRIMUSOVÁ -
Výtvarné umění jako inspirace spirituálního filmu se zaměřením na dílo Andreje Tarkovského
Kristýna Nebeská -
Pastorální aspekty v díle Andreje Tarkovského (Teologická interpretace filmu Stalker od andreje Tarkovského)
Veronika Neyreneuf